Głośniejsza praca silnika TDI 1.9

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adam 33
    Classic
    • 2009
    • 27

    Głośniejsza praca silnika TDI 1.9

    Zamieszczone przez grzes74
    Pracownik salonu SKODY po odbyciu jazdy... chciałem zobaczyć co potrafią TSI - na codzień jeżdżę dieslem spoza stajni VW - i wydawało mi się że wiem jak się powinno jeździć autem z turbiną. A ledwo co ujechaliśmu 2-3 km koleś "śmiało niech pan go sprawdzi" ...(wskazówka od temp. leżała poziomo)...
    niezły debil :?

    Zamieszczone przez grzes74
    po skończonych testach - ("można spokojnie wyłączyć nic mu nie będzie")
    a później będzie atrakcyjna zadbana testówka do kupienia :roll:

  • Arturiusz
    Classic
    • 2008
    • 5

    #2
    Głośniejsza praca silnika TDI 1.9

    Witam

    Posiadam Octavie 1.9 TDI z przebiegiem 211000 km - przy ok 210000 km wymieniłem olej na Castrol Magnatec 10W40 (nie wiem jaki był wcześniej, ale podejrzewam, że nie mineralny jeszcze) i zmienilem również pasek rozrządu.

    Wszysko niby ok, ale zauważyłem, że przy rozgrzanym silniku przy obrotach ok 1900-2000 silnik wydaje dziwny dzwięk (ciężko to opisać, ale brzymi to jak no nie wiem.. wietrarka) wcześniej był to przyjemny dzwięk taki basowy. Przy innych obrotach (niższych i wyższych niz wspomniane 1900-2000 obrotów) jest już ok.

    Jak myślicie co to może być? Coś z paskiem rozrządu?

    Komentarz

    • czarny_wwa
      Rider
      • 2008
      • 411
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      jeżeli samochód nie przerywa a co najważniejsze nie traci mocy to jak dla mnie pasek rozrządu można wykluczyć. a czy przy wymianie paska wymieniłeś pompe wodną, rolki?
      jak dla mnie tu może być pies pogrzebany, ale ...
      może ktoś już spotkał się z takim problemem w swojej czeszce.
      pzdr.!

      Komentarz

      • Arturiusz
        Classic
        • 2008
        • 5

        #4
        Rolki były wymieniane.. pompa nie była.. mechanik zrobił oględziny i stwierdził, że jest w doskonałym stanie, węc nie trzeba jej wymieniać.. z resztą sam pasek mógł przejechać jeszcze ok 40.000 (ale strzeżonego..itd)

        Komentarz

        • kamdob
          Classic
          • 2006
          • 13

          #5
          może napinacz

          a może napinacz paska wielorowkowego? przy odpalonym silniku można przytrzymać go ręką i sprawa się wyjaśni, przy przytrzymaniu u mnie był wyczuwalny luz i siniki cichł, wymiana pomogła, pozdrawiam

          Komentarz

          • damianlach
            Ambiente
            • 2007
            • 107

            #6
            popieram kolege kamdob, miałem podobną sytuację i to dwa razy,
            Przy luźnym napinaczu paska wielokrokowego
            Przy uszkodzonym kole pasowym alternatora,
            Jedż gdzieś do mechanika najlepiej elektryka - on powinien rozeznać sprawę czy to to, czy też nie.
            Damian

            Komentarz

            • Arturiusz
              Classic
              • 2008
              • 5

              #7
              A macie jakąś fotkę dzie to sie dokładnie znajduje?

              Komentarz

              • damianlach
                Ambiente
                • 2007
                • 107

                #8
                fotki niestety nie mam ale mogę nakierować. stojąc na wprost silnika: z przodu obok lewego wentylatora (który mi notabene nie działa i nie wiem dlaczego ) znajduje się Napinacz. On jest dosyć charakterystyczny gdyż widać tam (tak jakby troszkę w głąb) taki srebrny wystajacy element do właśnie amortyzator napinaczam, jeśli jest lużny to po jego przytrzymaniu powinien ucichnąć "dziwny dzwięk".
                Jesli chodzi zaś o koło pasowe to już nie tak prosto mi to wytłumaczyć i najlepiej jechać zbadać sprawę do mechanika bezpośrednio, bo Tobie jak pisałeś dzieje się tak przy opisanych obrotach a nie przy postoju.
                Damian

                Komentarz

                • lukasz1811w
                  Classic
                  • 2008
                  • 6

                  #9
                  Witam, w mojej 1,9 TDI AGr też po wymianie paska i 4 rolek zaczęło "gwizdać". Odgłos jak z odkurzacza. Rozrząd robiłem z kolegą trochę na pałe ale dało radę. Wszystko jest wporzo tylko ten świst. Sprawdzę rano napinacz bo możecie mieć rację że jest luźny (przy wymianie był odkręcany) a hałas na bank pochodzi z tych okolic bo nigdzie więcej łap nie wkładałem. Aha co do mojej mam jeszcze jeden pomysł być może trochę za mocno docisnąłem rolkę paska rozrządu ale szczerze bardziej mnie przekonuje wasza wersja z napinaczem. Sprawdze i coś napiszę ale dzięki za może dobry trop.

                  [ Dodano: Sro 06 Sie, 08 00:45 ]
                  a i jeszcze ważna rzecz do kontekstu, u mnie pompa też wymieniona na nówkę, i oczywiście gwizdów nie było przed wymianą

                  [ Dodano: Sro 06 Sie, 08 00:46 ]
                  a i jeszcze ważna rzecz do kontekstu, u mnie pompa też wymieniona na nówkę, i oczywiście gwizdów nie było przed wymianą
                  winiar

                  Komentarz

                  • Arek
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 3143

                    #10
                    u mnie rolki sprzegiełko jednokierunkowe było wymieniane 2x napinacz też 2x i znowu zaczyna sie odzywać na zimnym silniku.Moze ktoś ma jakis pomysł czym to spowodowane ze tak często daje o sobie znać :?: przebieg 157kkm ASV
                    -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                    Komentarz

                    • lukasz1811w
                      Classic
                      • 2008
                      • 6

                      #11
                      Czołem, sprawdziłem ten rozrząd i przy pomocy kolegów z forum dotarłem na stronkę gdzie firma prod. części do rozrządu dokładnie opisała niby to prostą czynność montażu rolki napinacza. Z tego co doczytałem często jest ona niewłaściwie montowana. Faktycznie u mnie źle to zrobiliśmy bo w złą stronę obruciliśmy rolkę podczas ustawiania i napinania. Znaki są zgrane ale we wpuście blokującym rolkę nie jest tak jak powinno być. Pasek jest za ciasno i podejrzewam że napinacz jest lekko przyblokowany. Tyle, że Arku u mnie odgłos po rozgrzaniu nie zanika, na zimnym co prawda jest głośniejszy. Poprawię w weekend jeśli bedzie czas i napiszę. Ale sądzę, że warto to sprawdzić, mnie tknęło po przeczytaniu postu na tym forum, któryś z kolegów napisał, że o sposób montażu napinacza w jego Czeszce posprzeczali się dwaj mechanicy. Przeczytałem też tamtą instrukcje i wynika z tego, że na wiele szczegółów trzeba zwrócić uwagę, a po rozmowach z mechanikami dowiedziałem się, że "to czy tamto nie ma znaczenia" ale mi się jednak wydaje, że to producent wie najlepiej jak jego produkt ma być zamontowany i skoro twierdzi, że coś jest ważne to jest, mimo zapewnień niekturych śpeców, że nieszkodzi 8)
                      winiar

                      Komentarz

                      • Arek
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 3143

                        #12
                        Podeślij link do tej stronki
                        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                        Komentarz

                        • lukasz1811w
                          Classic
                          • 2008
                          • 6

                          #13
                          MotoFocus.pl to cenne źródło informacji, które przydadzą się w codziennej pracy Twojego warsztatu!
                          winiar

                          Komentarz

                          Pracuję...